“Els músics de les Principals, acaben les sardanes, enfunden els instruments i se’n van a un envelat… diferent! Els músics també van a ballar? Oh no! Com aquells batedors que s’aixecaven del jaç per anar a jeure a l’altra era, ells també van altra vegada a tocar. Només una diferència. Ara canvien la tenora pel saxofon del fox anglès i el tamborí i el flabiol per les maraques, o carbasses plenes de perdigons, del dansó cubà. Cinc minuts després que l’orquestra ha interpretat el “Per tu ploro”, del mestre Pep Ventura, el solista -la millor tenora del país- fa el rumbero (…)”
Carles Sentís, escriptor i periodista, de l’article “La Bisbal, el niu dels envelats”, publicat a L’Instant, 21 d’agost de 1935
INFORMACIÓN DE NUESTROS CORRESPONSALES EN LA BISBAL
Del otro jueves.- Fatigados, muertos de sueño y procedentes de Lladó, en cuya población, como saben nuestros lectores, estuvo contratada la orquesta – La Principal – de esta villa, llegaron los individuos que la componen a la estación de Flassá con el objeto de subirse a nuestro malaventurado tranvia y llegar a Corsá a las siete donde eran esperados y cuya población celebraba también la fiesta mayor. Figúranse cual no seria su asombro al ver vacia la estación y al tener noticia que el “pulverizador” se hallaba detenido en ésta. ¿Cómo andar nuestros hombres, tras una fatiga considerable y sin haber descansado en toda la noche? A fuerza de buscar dieron por fin con uno ó dos carros, é instalados en ellos, con peligro de sin igual estropeo, llegaron por fin sanos y salvos al pueblo de referencia.
Notícia del diari “La crónica” 18 de setembre de 1902
Darrers comentaris